Atenţie!

Unele cărţi se pot descărca de aici Cărţi dezvoltare personală

miercuri, 24 februarie 2010

Imnele iubirii dumnezeiesti - Sfantul SIMEON NOUL TEOLOG











audio aici

Capitole

  1. Despre luminarea dumnezeiasca si lumina sfantului duh; si ca Dumnezeu
    este singurul loc, in care dupa moarte toti sfintii isi gasesc
    odihna; si ca cel ce cade in afara lui Dumnezeu nu va gasi in alt loc
    odihna in viata viitoare
  2. Ce schimbare s-a produs cu acest parinte; si cum,curatit la culme, sa
    unit cu Dumnezeu; si cum era si cum a devenit. E ceea ce arata aici
    imnele dragostei lui
  3. Ce e monahul si care este lucrarea lui si la ce inaltime a vederii
  4. Invatatura catre monahii care s-au lepadat de curand de lume si de
    cei din lume; si despre ce incredere trebuie si aiba cineva in
    parintele sau (duhovnicesc)
  5. in distihuri alfabetice, indemn si calauzire spre desavarsire pentru
    cei ce au parasit lumea de curind
  6. In strofe de cate patru stihuri, cu aceeasi litera incepatoare, sau
    catrene, care ne scriu iubirea lui Dumnezeu
  7. Cerere catre Dumnezeu; si cum alipit de Dumnezeu si vazand slava lui
    Dumnezeu lucrand in sine, autorul s-a umplut de o uimire minunata
  8. Care sunt cei carora se arata Dumnezeu si care sunt cei ce ajung la
    deprinderea binelui prin lucrarea poruncilor
  9. Cel ce s-a facut partas de sfantul duh, fiind rapit de lumina lui, e
    ridicat deasupra tuturor patimilor, nemaifiind vatamat de apropierea
    lor
  10. Moartea atinge cu tristete si pe cei mai tari (lipseste in Z.)
  11. Parintele descrie aci uimit, cum i s-a aratat lui Dumnezeu, ca Iui
    Pavel si Stefan
  12. Reflexiuni teologice despre unitatea in toate a dumnezeirii in trei
    ipostasuri; si cuvinte smerite despre sine, prin care autorul
    rusineaza parerea celor ce se socotesc ca sunt ceva
  13. Indemn la pocainta; si cum vointa trupului unita cu vointa duhului
    face pe om in chipul lui Dumnezeu
  14. Multumire catre Dumnezeu pentru darurile de care s-a invrednicit; si
    ca treapta preotiei si a egumeniei sale este infricosatoare si pentru
    ingeri
  15. Despre cel ce, vazand slava lui Dumnezeu, se afla sub lucrarea prea sfantului duh; despre faptul ca Dumnezeu este inauntru si in afara tuturor, dar si sesizabil si nesesizabil de cei drepti; despre faptul ca noi suntem casa lui David; si despre faptul ca facandu-se multe madulare, Hristos, Dumnezeul nostru, este si ramane acelasi unul si neimpartit _
  16. Ca nu e de dorit si de poftit decat dumnezeirea, de care cel ce s-a
    impartasit, s-a facut partas de toate bunatatile
  17. Frica naste iubirea, iar iubirea dezradacineaza frica din suflet si
    ramane singura in el; caci ea este duhul dumnezeiesc si sfant
  18. invatatura unita cu Teologia, despre lucrarile iubirii sau despre
    lumina sfantului duh
  19. invatatura Teologica ce se ocupa si cu preotia si cu contemplarea
    nepatimitoare
  20. Multumire si marturisire insotita de teologie (de reflexii asupra lui
    Dumnezeu); si despre darul si impartasirea duhului sfant
  21. Scrisoare catre un monah care il intrebase : cum deosebesti pe Fiul
    de Tata ? prin rationament sau in mod real ? in ea afli o bogatie
    teologica ce respinge blasfemia aceluia
  22. Multumire unita cu reflexiunea teologica ; si despre numirile
    date harului dumnezeiesc, deduse din lucrari_
  23. Precizari teologice despre dumnezeirea necuprinsa si ca firea
    dumnezeiasca fiind necircumscrisa, nu e nici inauntru, nici in afara
    totului, ci inauntru si in afara, ca una ce e cauza tuturor ; si ca
    numai prin minte dumnezeirea poate fi sesizata in mod insesizabil, ca
    razele soarelui de catre ochi_
  24. Prin cele ce Ie marturiseste prin scris in acest cuvant, arata
    adancimea smereniei sale ; si inaintand, o prezenta spre invatatura
    celui ce a atins un anumit grad de desavarsire si s-a invrednicit de
    astfel de revelatii, imitand si in aceasta pe dumnezeiescul Pavel,
    care s-a declarat pe sine pacatos si nevrednic sa se numeasca Apostol_
  25. Despre vederea luminii dumnezeiesti de care s-a impartasit autorul ;
    si cum lumina dumnezeiasca e necuprinsa de intuneric ; si cum
    inspaimantat de marimea covarsitoare a descoperirilor, si-a adus
    aminte de slabiciunea omeneasca si se osandesc pe sine_
  26. Cel ce traieste inca in necunostinta lui Dumnezeu, e mort in mijlocul
    celor ce traiesc in cunostinta Iui Dumnezeu ; si ca pentru cei ce se
    impartasesc cu nevrednicie de taine, trupul si sangele lui Dumnezeu
    se fac nesesizate_
  27. Cum trebuie sa fie monahul; si care e lucrarea si inaintarea si
    urcusul lui
  28. Despre descoperirea spirituala a lucrarilor sfintei lumini si despre
    lucrarea spirituala si dumnezeiasca a vietii virtuoase
  29. Despre descoperirea spirituala a lucrarilor sfintei lumini.
    Bunatatile dumnezeiesti li se fac vadite numai acelora cu care s-a
    unit Dumnezeu prin impartasirea sfantului duh_
  30. Catre un ucenic: cand focul dumnezeiesc al duhului misca sufletele
    prin lacrimi si pocainta, le lucreaza si le curata si mai mult,
    luminand partile lor intunecate de pacat si vindecandu-Ie ranile, le
    cicatrizeaza desavarsit, incat ele stralucesc de frumusetea
    dumnezeiasca_
  31. Despre Teologie (invatatura despre Dumnezeu); firea dumnezeiasca este
    de nepatruns si cu totul neinteleasa de oameni
  32. Cei slaviti pe pamant si increzatori in bogatia lor, ratacesc in
    jurul umbrei celor vazute; iar cei ce au dispretuit cele de acum, se
    fac partasi in chip neinselator de Duhul dumnezeiesc_
  33. Despre Teologie (invatatura despre Dumnezeu); si ca cei ce au pazit
    chipul lui Dumnezeu vor calca in picioare puterile viclene ale
    stapanitorului intunericului, iar ceilalti, traind o viata patimasa,
    sunt stapaniti de el si se afla sub imparatia lui_
  34. Prea Sfantul Duh se uneste cu sufletele curatite intr-o simtire clara
    sau constienta si face sufletele cu care se uneste, luminoase,
    asemenea lui si pe ele insesi lumina_
  35. Toti sfintii luminati se umplu de stralucire si vad slava lui
    Dumnezeu pe cat e cu putinta firii omenesti sa-o vada
  36. Multumirile pentru exil si pentru necazurile indurate in prigonirea
    ce-a suportat-o
  37. Cerere si rugaciune a aceluiasi catre Dumnezeu pentru ajutorul lui
  38. Despre Teologie ; si ca mintea curatita de patimi vede in chip
    nematerial pe cel nematerial si nevazut
  39. Dorul si iubirea de Dumnezeu intrec toata iubirea si tot dorul
    omenesc. Mintea celor ce se curatesc, scaldata in lumina lui
    Dumnezeu, se indumnezeieste intreaga si prin aceasta se face minte a
    lui Hristos_
  40. Marturisirea multumiri pentru darurile lui Dumnezeu; si cum parintele
    care le-a scris acestea se afla sub lucrarea sfantului Duh; si o
    invatatura graita de Dumnezeu despre ce trebuie sa faca cineva ca sa
    dobandeasca mintuirea celor ce se mintuiesc_
  41. Multumire catre Dumnezeu pentru binefacerile primite de la ei si
    cerere de-a afla pentru ce cei ce-au ajuns desavarsiti sunt lasati sa
    fie ispititi de demoni; si invatatura si randuiala data prin gura lui
    Dumnezeu despre cei ce s-au lepadat de lume_
  42. Cei ce s-au unit prin impartasirea de sfantul Duh, cu Dumnezeu inca
    de aici, plecand din viata vor fi acolo cu el in veci, dar va fi
    invers cu cei ce traiesc aici altfel
    Inceputul vietii imi este sfarsitul ei, si sfarsitul, inceputul._
  43. E mai bine a fi pastorit decat a pastori pe cei ce nu voiesc aceasta.
    Caci nu castiga nimic cel ce se straduieste sa mantuiasca pe altii,
    iar pe sine se va pierde prin povatuirea lor_
  44. Ce este "dupa chipul" si cum se intelege in mod cuvenit om drept chip
    al modelului (al prototipului); si ca cel ce iubeste pe vrajmasi ca
    pe binefacatorii sai, imita pe Dumnezeu si facandu-se prin aceasta
    partas al Duhului sfant, se face Dumnezeu prin adoptiune si prin har,
    dar nu e cunoscut ca atare decat de cei ce stau sub lucrarea
    sfantului Duh_
  45. Invatatura cea mai exacta despre Dumnezeu ; si ca cel ce nu vede
    lumina slavei lui Dumnezeu e mai rau ca orbii
  46. Marturisire impreunata cu rugaciunea; si despre unirea intre Duhul
    sfant si nepatimire
  47. Talcurile patrunzatoare a raiului spiritual; si despre pomul vietii
    din el
  48. Pentru tot omul care e batjocorit si patimeste rele pentru o porunca
    a lui Dumnezeu necinstea suferita pentru aceasta porunca a lui
    Dumnezeu i se preface in cinste si slava; si dialogul autorului cu
    sufletul sau, prin care isi face cunoscuta bogatia nedesertata a
    Duhului_
  49. Se intampla uneori, ca din grija de-a indrepta pe aproapele,
    invatatorul este atras in slabiciunea patimii
    ce-l stapaneste pe acela_
  50. Despre vederea lui Dumnezeu si a lucrurilor dumnezeiesti ; despre
    lucrarea minunata a sfantului Duh ; despre proprietatile persoanelor
    Treimii celei de o fiinta ; despre faptul ca cel ce n-a ajuns sa
    intre in imparatia cerurilor nu se va folosi cu nimic, chiar de va fi
    in afara chinurilor iadului_
  51. Cand Duhul straluceste in noi, toate patimile sunt puse pe fuga, ca
    intunericul de lumina. Dar cand el isi retrage razele, cadem in
    patimi si in ganduri rele_
  52. Invatatura despre Dumnezeu (despre Teologie); si ca nu e ingaduit
    celui ce nu s-a schimbat prin impartasirea de sfantul Duh si n-a
    devenit in cunostinta Dumnezeu prin infiere, sa invete pe alti oameni
    cele dumnezeiesti_
  53. Cuvant in forma de dialog intre Dumnezeu si parintele autor al
    imnelor; si cum acest dumnezeiesc parinte luminat de Sfantul Duh
    graia cu Dumnezeu si era initiat de Acela in tainele dumnezeiesti si
    omenesti_
  54. Fiecaruia dintre oameni i-a dat Dumnezeu in mod potrivit si spre
    folos prin Duhul sfant un dar ca sa lucreze nu ceea ce voieste el, ci
    precum s-a randuit mai inainte de el, ca sa nu ramana nefolositor in
    biserica lui_
  55. Duhul sfant ramane cu cei ce au pastrat curat Sfantul Botez, dar se
    departeaza de cei ce I-au intinat_
  56. Rugaciune catre Dumnezeu pentru toate cele ce s-au intamplat
    autorului, unita cu o cerere si cu o multumire
  57. Cel ce doreste pe Dumnezeu, uraste pacatul
  58. Invatatura de obste unita cu mustrarea, adresata tuturor: imparati,
    arhierei, preoti, monahi, mireni; mustrare graita si spusa de gura
    lui Dumnezeu_




Sfântul Simeon Noul Teolog - Imnele iubirii dumnezeieşti

Niciun comentariu:

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks